kben THUIS!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu kben THUIS!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu

kben THUIS!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frederique

04 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

tja ik weet echt niet waar ik moet beginnen,....tis overweldigend!!! nou kga maar proberen,
gisterochtend om 4.30 van ons bedje gegaan alles nog een keer bij elkaar gepropt in de flightbag om t naar de laatste bestemming te slepen.. wat een gedoe zeker met die hitte!!
om 6.00 zou de bus vertrekken dus met ons 4tjes in de taxi gepropt..achterindan he en t zijn zeker geen mercedessen... en op naar t busstation,...
tasjes gewogen ingeladen en onszelf ingeladen...lekker met zn 4tjes naast elkaar achterin de bus.. heerlijk aircobus ..dachten we ... totdat ie t niet meer deed die airco en ook nog eens achterin bovenop dat motorblok ..t was een lange rit zeg...
de bus was afgeladen en tis verbazingwekkend hoe relaxed die ghanezen alles ondergaan.. gewoon gaan zitten en niet zeuren kunnen wj nog wat van leren..
na iedere ongeveer 3 uur hadden we even een stop om de benen te strekken en plasjes te plegen... en die ghanezen maar inkopen doen.. uiteindelijk lag de bus vol met rotzooi, tassen in t pad.. 683 bananen worden in een keer ingeslagen en iedereen gooit zomaar alle rotzooi van zich af.. gewoon ..in de bus... appelschillen papiertjes plastic.. nou ja...
afijn weer verder zie je t landschap veranderen van drukdrukdruk accra wordt t langzaam rustiger eerst nog groen en tropisch bananebomen.. palmbomen huisjes hutjes en veel mensen nog steeds... en hoe hoger we kwamen hoe droger en ...stoffiger t werd....
en jaja we hadden zelfs een dikke plensbui onderweg niet te geloven.. was erg welkom tis ze gegund...
uiteindelijk na een langelange zit aangekomen om een uurtje of 7....er leek echt eerst geen eind aan te komen...
maar goed.. habiba gebeld.. zij werkt ook voor vrijwillig africa en is contactpersoon in tamale...
en toen werden we naar onze gastgezinnetjes gebracht..
eerst eefje en christel werden ergens gedropt , toen was isabel aan de beurt en toen was ik helemaal alleen .. mwah... kheb me wel es prettiger gevoeld ..t werd toch wel een beetje spannend hoor..
en toen was t mijn beurt ...daar was mijn gastgezin...
alhoewel gezin.. ik verblijf bij een vrouwtje kweet dr naam al niet eens meer heeft een dochter bij haar wonen ongeveer 12 jaar en volgens mij heeft ze echt nog wel meer kinderen maar dat komt nog wel die moet ik nog ontmoeten... en haar man ....die woont ergens anders ..heeft nog 2 andere vrouwen.. ook leuk..
nou en toen werd ik naar mn kamer gebracht.. kmoest wel ff slikken.. een kamertje matrasje op de grond en een stoel dat was t ..verder niets..
in dit gast gezin is nog een ander meisje chantal zij is er al 4 weken ...en zij heeft me verder ff alles laten zien..
we blijven dus nie echt bij die vrouw in huis want die vrouw verhuurt nog wel meer kamers maar wij mogen wel bij haar in huis "douchen" en naar de "WC" ehhhhhm...
tja ik moet maar snel fotos sturen dan krijg je er een beetje een beeld van... tis net iets anders dan thuis...
de gastmoeder heeft dus een winkeltje en is overdag niet thuis dan kunnen we dus ook niet naar de wc ..handig.. nou ja kmoet toch niet veel want zweet alles wel uit haha...
maar goed er is ergens nog wel een gat in de grond op die binnenplaats ..kan ik altijd daar nog heen...
kben maar snel naar bed gegaan wilde even niets meer denken en alleen maar slapen maar daar kwam weinig van... kheb echt zoveel indrukken gehad deze paar dagen.. tis echt stervensheet.. ( ik zal echt NOOOIT meer klagen over de kou in NEderland..ik beloof t)
en jaja om 4 uur ging meneer moskee zingen... tjonge t leek wel of die luidspreker echt in mn kamer hing... en eenuur later weer... nou dat wordt nog wat.....
7 uur mn bedje maar uitgegaan ...uitgebrand eigenlijk en toen heb ik mn "hokje" nog maar eens bekeken en t maar een beetje gezellig gemaakt met de cadeautjes en kaartjes die ik had meegekregen...
stond om 7.30 dat meiske van 12 voor de deur met witbrood en thee... zo lief ..maar t lijkt wel eenbeetje of ze een slaafje is /..moet ik nog ff aan wennen ...dus maar stilletjes op mn kamer mn ontbijtje gegeten.. schuif ik mn gordijntje opzij zie ik opeens een geit voor mn raam staan.. later 2 grote ogen van zon klein ventje .... echt .tis is niet te beschrijven wat ik allemaal zie en ervaar...
ik dacht echt eerst wat doe ik in hemelsnaam hier ..maar t went echt snel.. ik begin echt al te genieten....
om 10.00 bij habiba thuis afgesproken met de andere meiden.. we hebben onze fietsen gekregen.. en vanmiddag om 12.00 ( domme toeristen hoe verzinnen we t om om 1200 te gaan fietsen...) naar de stad gefietst ..wat gedronken ..en nog wat en nog wat .... en nu mn verhaaltje maar es kwijt raken...
echt ik heb veel meer gezien en al beleefd dan ik hier nu opschrijf.. tis gewoon te veel..
volgende keer maar wat meer. als ik wat meer geacclimatiseerd ben...
maandag ga ik n kijkje in t ziekenhuis nemen met een ander meisje en dan dinsdag aan de slag denk ik ...maandag is t public holliday.... dus we beginnen met een feestje!!!!
blijf me mailen ...kvind t super ....
tot snel liefs fre
oh tis trouwens maar 40 graden hier....
daaaaaaaaaaaaaag!!!

  • 04 Maart 2006 - 15:35

    Dorien:

    nou als je het dan zo heet hebt, stuur dan alsjeblieft wat van die warmte hierheen! je kan wel 15 graden missen! succes dan maar he, in de hitte. in elk geval wel wittebrood en thee als ontbijt. word nog wat als je iets anders moet als plassen en die mevrouw is niet thuis...

  • 04 Maart 2006 - 15:44

    Kevin En Mariëlle:

    Idd Dorien heeft wel gelijk, doe ons maar een graadje of 15 van jou hierheen! Eén advies: niet teveel thee drinken want Janny de Lange zei altijd: "Daar kun je goed van pissen." Nou lijkt me dat niet zo handig als je niet altijd naar de wc kan.
    Succes dinsdag met je 1e werkdag! Liefs Kevin en Mariëlle

  • 04 Maart 2006 - 17:41

    Joooooel:

    hi there. hope you're fine! write in english something :) c ya!

  • 04 Maart 2006 - 20:14

    Wike:

    oooooooh wat klinkt dit toch gaaf!! Ik kan me voorstellen dat je je in sommige situaties wel eens prettiger hebt gevoeld.
    Je gaat het vast naar je zin hebben daar.

    xx wike

  • 04 Maart 2006 - 20:44

    Ouders:

    .aan de warmte ben je binnen een week gewend. ik spreek uit ervaring.kwil wel ruilen ook wat primitief betreft.tip drink veel cola ,dit helpt tegen durchfall,hoef je tenminste niet een spritz te hebben van den doktoor.Liefs,ons.

  • 05 Maart 2006 - 09:51

    Tante A En Oom L.:

    We hebben je site gelezen,wat een andere wereld (waren we nog maar jong)of zou het nog kunnen,wat denk jij? Vanmorgen sneeuwbuien,morgen sneeuwbuien ik bedoel maar!We kijken uit naar je volgend bericht Prachtig! Groeten Tante A en Oom L.

  • 05 Maart 2006 - 13:27

    Irene:

    Je zou eigenlijk de warmte lekker moeten vinden, jij als koukleum. Als je hier zou zitten hoorden we je vast veel klagen dat het zo koud is (grapje). Ik wil je alvast veel succes wensen voor dinsdag. Eerst nog even feest vieren. Veel plezier.

    groetjes Irene

  • 05 Maart 2006 - 13:36

    0.piet-t.Henny:

    Prachtig je verslag, al kun je dan niet alles vertellen. we krijgen toch een aardige indruk. We kijken uit naar je volgende verslag. Succes met je werk. liefs.

  • 05 Maart 2006 - 14:31

    Loes En Aad:

    Het lijkt me een behoorlijke cultuurshock,maar zo beleef je wel wat.Het is erg boeiend om je zo te kunnen volgen.Gr.uit Delft{wind zeg maar storm sneeuwbuien en koud!}

  • 05 Maart 2006 - 17:12

    André & Sandra:

    Leuk zeg om al je belevenissen te lezen!!Jemig wat een andere wereld.Het lijkt ons allemaal erg wennen, maar wel erg gaaf om mee te maken. Fré, feest ze morgen en succes di. op je 1e werkdag. Liefs

  • 05 Maart 2006 - 18:13

    Esther Van Essen:

    Hoi frederiekje, nou het sneeuwt, hagelt en regent hier. afgelopen donderdag-ochtend met mijn slape-rige kop uit de nacht-dienst al een slyding met mijn auto gemaakt. ik verlang naar mooi weer. bij jouw is het wel errug warm. zo te horen/ lezen is het erg primitief! echt iets voor mij, denk je ook niet???? zijn erg veel enge beestjes? nou hoe je taai meid!

  • 05 Maart 2006 - 20:18

    Petra En Carlo:

    Hoi Frederique,

    Hier een berichtje uit de polder. Lekker warm daar, maar wel lux ontbijt op bed. Stuur maar een beetje warmte hier heen. Kon donderdag niet snoeien in de appelbomen omdat er te veel sneeuw op de takken lag. Maar verder alles goed hier. Petra gaat morgen naar school toe. Ben wel benieuwd hoe dat weer gaat, even wachten op morgen dan weten we meer.
    nou de groetjes.

  • 06 Maart 2006 - 06:01

    Rieneke:

    Ja soms zijn sommige situaties wel erg slikken en wennen. Goed dat je het een beetje gezellig gemaakt hebt met je eigen spulletjes en ook dat er nog een ander meisje is waar je even tegenaan kan kletsen. Heel veel succes!
    Liefs, Rieneke

  • 06 Maart 2006 - 09:45

    Stefan En Monique:

    klinkt erg goed. fijn om te horen dat het goed met je gaat, ondanks dat je erg moet wennen en vele indrukken op doet. we zullen je site blijven volgen.
    En gelijk een feestdag daar, succes dinsdag met werken.
    groeten stefan en monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Frederique

4 maandjes vrijwilligerswerk in africa, GHANA!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 25777

Voorgaande reizen:

01 Maart 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: