mole 2! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu mole 2! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu

mole 2!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frederique

24 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

hoihoi..
tis alweer een paar daagjes terug dat ik begon met mn verhaaltje mole!
en ik was volgens mij beland in t zwembad... heerlijk dus.. maar zodra je eruit was kookte je bijna... snel beschutting zoeken bij de uitkijkplaats om olifantjes te kijken en van de schaduw te genieten.... heerlijk...
totdat de baboons kwamen...erg grappig ..in eerste instantie...haha
eerlijk is was echt niet bang en ik ben geen held... maar toen ze erg dichtbij kwamen en een van de meiden een foto wilde maken besprong dat beest haar zowat en ..das niet zo leuk... oh mn hart zat in mn keel...
en ze zijn erg brutaal , crimineel bijna.. alles wat los en vast zit stelen ze ..haha alles goed vasthouden dus...
en uit t zwembad drinken doen ze dus ook ..erg grappig en ketchup flessen stelen enzo...
maar ja als er niets meer te roven valt zijn ze ook met een tijdje weer weg... rust wedergekeerd...
savond heerlijk gesmuld van al t eten en zitten fantaseren over al t heerlijke eten wat we hebben in nederland... van chocola tot koude melk tot stamppot rauwe andijvie natuurlijk hhihi...!
na n lekker nachtje slapen jeepsafari gedaan maar dat was wat teleurstellend niet echt wat gezien... oh ja de gids liet ons wel de mole river zien.. haha net een moddelpoeltje en we moesten best een stukje door de bush... op flipflops...... maar goed dat ik de week erop pas hoorde dat er best veel mensen in het ziekenhuis liggen met een slangebeet... ajaj.....
maar we werden aan t eind weer beloond met olifanten.... super...
smiddags naar larabanga geweest om de mosk te bekijken... en verder lekker gelummeld.....
oh ja vergeten te zeggen westonden sochtend s om 6 uur op stonden de olifanten gewoon voor onze deur... gaaaaaaaaf toch....tja je maakt wat mee in africa...
wie zin heeft komt maar langs...
snachts om 4 uur ging de bus weer vertrekken
weer een leuk ritje met mega veel te zien...

deze week 4 dagen gewerkt... oftewel meegekeken.... ik kan echt weinig betekenen ..de mensen vinden t leuk dat je er bent en geinteresseerd in ze bent maar als ik er niet was was t ook goed....
maar t blijft leerzaam en ook erg heftig....
deze week was er een kindje binnengekomen dat al een week diarree had en ws al erg ondervoed was zowieso... hij was 1 jaar en 4.5 kilo....
kwasiorkor.........t zag er werkeljk niet uit een skelet met een velletjes heel zielig... ongelooflijk...
ben blij dat ik volgende week es op een andere afdeling kan kijken... schijnt ook heftig te zijn....
t blijft heet...
oh ja en ik ga verhuizen.... heb t enorm gehad met mn gastmoeder... met losse handen...vind t echt zo erg... dus heb gevraagd of ik naar een ander gezin kan...
dat wordt dus per 1 april...nog even volhouden....


en vandaag was dus tweede ors dag... t moest er toch een keer van komen... hoop dat t snel over gaat...

tot schrijfs...
liefs frederique.....

  • 24 Maart 2006 - 15:05

    Rieneke:

    Olifanten voor je deur! Dat is toch wel echt wat ik me bij Afrika voorstel. Ik kan me voorstellen dat als je in het ziekenhuis al zoveel ellende ziet dat je dan niet ook nog eens thuis getuige van ellende wilt zijn. Hoop dat je het nu beter treft. En blijven drinken! Ors staat bij ons nog net niet op het dagelijkse menu gelukkig, want het is niet echt lekker he.
    Liefs, Rieneke

  • 25 Maart 2006 - 18:32

    Dorien:

    Hallo zus! Dus de olifanten waren nu echt dichtbij, net als in de krater, de olifant bij de toilet hokjes! leuk man, en die apen, das ook wel lachen. naar wat voor afdeling ga je straks dan?
    liefs van je zusje

  • 26 Maart 2006 - 11:48

    Thuisfront.:

    De belevenis van die apen zie ik zo voor mij.Wat heeft de hostmam op haar menu staan,is het nog een beetje afwisselend?We hopen dat de ORS nu niet meer nodig is,en dat je al weereen beetje opknapt.Dikke kus van ons.

  • 26 Maart 2006 - 12:55

    Kevin En Mariëlle:

    Hoi zussie, gaaf hoor, die verhalen van je! ORS is goed maar idd vies, heb je daar niet gewoon megagrote trossen bananen aan de bomen hangen? Die doen het namelijk ook heel goed!!!! We kijken weer uit naar je volgende avontuur. Liefs Kevin en Mariëlle

  • 26 Maart 2006 - 15:14

    De Middenstippers (::

    hoihoi!mis je ons al een beetje???hoe is de plaatselijke bar daar?wij missen je in de stip...we hopen dat je je goed vermaakt, we kijken nu al uit naar je terugkomst en de verhalen!dikke knuffels van Andriene, Rachel en co.

  • 26 Maart 2006 - 15:24

    Jelly:

    hoi frederique
    Ik las op de afd. je verhalen en nu heb ik je site gevonden echt te gek.
    Wat een andere wereld daar.Vervelend dat je aan de ors moet, maar goed door drinken.Heb dit weekend ook liters moeten maken op de afd. Nog veel plezier daar en ik wacht vol spanning op je nieuwe verhalen Doei jelly

  • 26 Maart 2006 - 15:35

    Irene:

    hoi frederique,

    Misschien heb je wel een virusje meegenomen vanuit nederland, want hier zitten ook veel mensen aan de ors. We zeggen bij ons op de afdeling ook vaak tegen de nieuwe mensen binnen een maand ben je ziek geweest. Zo is het nu ook met jouw. Beterschap gewenst.
    Ben benieuwd naar je foto's van de olifanten. Lijkt me erg indrukwekkend. Het is erg leuk om je verhalen te lezen. Iedereen leeft met je mee op de afdeling. Nog veel plezier gewenst.

    groetjes Irene

  • 27 Maart 2006 - 06:47

    Jocelyne:

    Gaaf hoor, alle verhalen!Heb je geen ors met sinaasappelsmaak meegenomen? Nou ja veel drinken is in de hitte nog wel lekker hihi. Wel zielig hoor zón mager kindje. Leeft het nog? En weet je gastvrouw dan ook waarom je straks weggaat of snapt ze dat toch niet? Je beleeft in elk geval genoeg; geniet ervan! Bij ons is het eindelijk lente dus ik ben ook blij. Groetjes Jocelyne

  • 28 Maart 2006 - 10:13

    Mieke:

    Hoi Fre,
    wel weer veel gebeurt zeg.. Misschien is het wel beter voor je om naar een ander gezin te gaan. Fruste=rerend he dat je er veel van mee moet krijgen. De andere afdeling, wat houd dat in? Zal ook wel heftig zijn..Als je nou een klein aapje meeneemt voor in je auto, kun je leuk aan de spiegel hangen!!
    Hou je taai, tot de volgende mail. Knuffel van ons

  • 29 Maart 2006 - 19:21

    Lammy:

    mole: wat een belevenis
    olifanten: br groot zeg
    apen: zijn die jou te lim af?
    Ors: We maken liters klaar.
    Had met een smaakje meegenomen, neem anders maar veel cola.Losse handjes: Gelijk heb je als je kunt verhuizen. Sterkte met de volgende afd, jekrijgt veel te zien. Gr. Lammy

  • 30 Maart 2006 - 17:10

    Jenny:

    Hoi Frè
    Ik was je mailadres kwijt maar van je pa weer opnieuw een adres gekregen. Het is daar allemaal wel spannend echt een andere wereld. Hopelijk werkt de ors goed en krijg je weer voldoende energie voor een volgend avontuur.
    liefs en een dikke kus van je tweede moeder. Doeiiiiii

  • 04 April 2006 - 06:20

    Nynke:

    He Frederique, eindelijk eens een berichtje van mij. Ik had steeds je verkeerde adres, kon niet op je site komen. Je maakt me wel jaloers hoor met die mooie verhalen van je. Geniet er nog maar even lekker van. Liefs mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Frederique

4 maandjes vrijwilligerswerk in africa, GHANA!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 25779

Voorgaande reizen:

01 Maart 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: