groen, bruiner droger..stoffiger...terug in tamale - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu groen, bruiner droger..stoffiger...terug in tamale - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu

groen, bruiner droger..stoffiger...terug in tamale

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frederique

14 April 2006 | Nederland, Amsterdam

ja daar was ik weer zoals beloofd deel 2 van ons uitje...
ik was volgens mij gebleven bij de apen,dus rond een uurtje of 5 weer terug bij handinhand... daar bleek dat eef helemaal niet lekker was dus met haar naar de kliniek daar gegaan en heeft ze 2 uur aan t infuus gelegen...niet fijn.. maar gelukkig gaat t nu weer beter...!
savonds kwamen we terug en moesten we ons eten nog ff nuttigen... dus chris en ik de keuken in zegt ze oh ik zag net een rat over t aanrecht lopen.. haha eet smakelijk.. nou ja na de grasscutter hamster kijk ik nergens meer van op hoor..!

sochtends nog even sieraden geshopt en toen weer begonnen aan onze terugreis naar tamale..
we hadden bedacht dat we tot aan de watervallen net zo goed met de taxi konden gaan scheelt toch niet zoveel qua prijs en t was erg relaxed... alleen scheurde onze james flink in wederom de suzuki alto!
heuvel op heuvel af met tegenliggers op soms 10 meter afstand...soms maar ff naar beneden kijken..
onderweg zagen we mensen in soort van optocht...allemaal in wit gekleed met versierde groene takken met roze bloemen..want t was palmpasen.. echt super om te zien..
even verderop lag een vrachtwagen omver ..ze worden ook echt zo mega vol geladen.. tja dan ga je een keer om.....

uiteindelijk na anderhalf uur ofzo crossen kwamen we bij de kintampo waterfalls aan...
kleren uit bikini aan en t water in..
we leken wel een attractie voor die ghanezen.. voelde me er niet echt prettig bij... dus maar niet al te lang gebleven..
t was wel lekker verfrissend na t droge droge tamale...

uiteindelijk in techiman anderhalf uur moeten wachten op de trotro ...maar er is altijd wat te zien ..dus de tijd tikt snel weg
en ik dacht dat de rit naar nkoranza in de trotro grappig was nou deze was nog net iets leuker!!! haha...er konden nog meer mensen in de trotro...
tjerk had zich lekker voorin bij de chauffeur genesteld en zat lekker luxe ..al vond ie zelf van niet..haha..
isabel eef en chris zaten gezellig bij elkaar met nog een ghanees ernaast gepropt..
arme merlijn kreeg onderweg nog een extra ghanees in haar rijtje gepropt met als gevolg dat ze op iedere knie een ghanees had zitten en ik zat helemaal achterin de trotro tussen alle andere ghanese 'sardientjes' lekker boven t wiel met een been opgetrokken en dat voor 3 uur lang... khad heel heeel even zelf medelijden maar dacht toen .oke ik wil zelf met de trotro en er zijn altijd mensen die t veeel erger hebben!
naast me zat volgens mij een zwerver... een oude man ...met een lila joggingpak aan en zon gewaad eroverheen.. en een dikke wintermuts op zn hoofd ...en hij had van die dikke olifantevoeten.. ja kheb m wel even geobserveerd.. maar hij was best schattig... stonk wel een beetje maar dat doe ik zelf inmiddels ook wel ...
zat ik een zakje pindas te eten.. hij keek ze bijna uit mn hand..dus ik dacht ik heb er nog wel een.. dus gaf die aan hem ..werd ie helemaal blij gaf me n big smile zag ikdat ie maar een paar tanden had.. ehmm en dan pindas eten...nou ja hij was er blij mee..

oh ja en onderweg stop je zo nu en dan bij een soort van grensovergang...
en dan komen er allemaal meisjes op de trotro afgestormt met bakken op hun hoofd met zakjes water en dan bleren ze heel hard..
ais wotta ... pjua wotta... ( ice water pure water) erg grappig ...

nou t was n lekker ritje kwam dubbelgevouwen aan in tamale maar bob marley heeft ons erdoorheengezongen!
savonds heerlijk gegeten bij ons favo restaurant.. vonden we dat we dat wel verdiend hadden...

dus dit was ons uitje...
en toen begon eindelijk t normale leventje weer...
ga ik zo meer overmailen...
doei
liefs fre

  • 14 April 2006 - 16:03

    Kevin En Mariëlle:

    Hé zus, waar blijven die beloofde foto's nou, we zijn inmiddels wel erg nieuwsgierig aan het worden! Kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Frederique

4 maandjes vrijwilligerswerk in africa, GHANA!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 25781

Voorgaande reizen:

01 Maart 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: