t aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Frederique - WaarBenJij.nu t aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Frederique - WaarBenJij.nu

t aftellen is begonnen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frederique

28 Juni 2006 | Ghana, Accra

Lieve allemaal,

mn laatste berichtje voor jullie thuisblijvers.....
over 2 dagen vlieg ik weer terug... de tijd is voorbij gevlogen, erg jammer dat t er
al weer op zit....
maargoed jullie hebben nog een reisverhaaltje tegoed...dus daar gaat ie dan...!

ik was blijven steken in kumasi... en dat we dat niet geweldig vonden...
maar gelukkig werd t daarna stukken beter..
savond rond 9 uur in cape coast aangekomen...
ons gesetteld in een hutje aan zee...super wakker worden met t geluid van de zee...
helaas zat t weer nog niet echt mee... t waaide alsof we in scheveningen waren op een herfstachtige dag....
dus gelijk deze dag maar gereserveerd om de forten in elmina en capecoast te bezoeken.
erg indrukwekkend als je daar rondloopt en je realiseert dat er daar verschrikkelijke dingen zijn gebeurd in de tijd van de slavernij.
we kregen t er allebei koud van.
t weer was wat dat betreft erg toepasselijk.. triest.

na capecoast castle zijn we opzoek gegaan naar een kliniek/hospital want k had zowaar weer griepverschijnselen en om erger te voorkomen maar gelijk actie ondernomen, maar t was niet makkelijk om bij t ziekenhuis te komen want...
zoals jullie ook in nederland de voetbalgekte ervaren .... zo is t hier nog een graadje erger...
ghana had dus net gewonnen van tjechie ofzo???
en iedereen werd dus gek...dus met onze taxi moesten we ons door de hossende menigte wringen...mensen bovenop de taxi springen ...en grote chaos...nou ja zeg!!! belachelijk....hihi
maar goed...we hebben t gered...
savonds vreselijk onweer... maar wel mooi om te zien boven de zee ( toch wel hoor isabel;)
volgende dag maar een rustdagje ingelast, t weer was beter dus dat kwam goed uit..
maandag naar kakum national park geweest en de canopywalk gedaan. (touwbrug tussen de bomen) leuk om te doen maar als je last van hoogtevrees hebt kun je t beter skippen.

daarna onze spullen gepakt en vertrokken naar busua , richting cote d'ivoir...
pas laat aangekomen op een verlaten stuk ghana...
we wisten eerst niet goed wat we ervan moesten vinden... allemaal rasta achtige typjes... tja vinden we dat leuk? ehm...
maar de volgende dag waren we weer blij...
een prachtig verlaten strand... palmbomen overal een schattig vissersdorpje wat je via t strand kan bereiken, erg leuk en relaxed..
genieten dus!
alhoewel ik wel moet zeggen dat we t africagevoel wel wat kwijtgeraakt zijn tijdens t reizen... maar als je dan weer even in zo'n vissersdorpje rondloopt komt t weer even terug....

na een relaxdagje zijn we de volgende dag weer op pad gegaan om naar nzulego ofzoiets te gaan... een vissersdorp op palen.
en t was een hele onderneming om er te komen.aangezien we echte hollanders zijn en t dus zo goedkoop mogelijk moet wilden we niet met de taxi van t resort gaan want dat was naar ons idee veeeeeeeeeeel te duur!
dat was achteraf een beetje verkeerd ingeschat..haha.
voordat we er waren van taxi naar trotro naar taxi naar taxi... waren we uren verder.. maar t was wel weer super onderweg...veel gezien..
en uiteindelijk met een kanoboot naar t dorpje gevaren. wij vonden t boottochtje( t was net punteren in giethoorn !) superleuk...
kmoest wel regelmatig hozen anders kregen we natte voeten...en dreigde de boot te zinken...
nou ja das een beetje overdreven.. maar om nou echt in t water daar te belanden...leek me niet echt lekker..
of er krokodillen zaten weet ik niet Zeker maar er zaten zeker weten heel veel fLogs volgens de gids... t leek wel een chinees..hij kon de r niet zeggen...!!!!

de village opzich was wel leuk om te zien maar t leek behoorlijk vervallen en de mensen waren voor t eerst in mijn ghaneze geschiedenis niet echt blij dat we erwaren en t enige wat ze eigenlijk dan wel willen is money ...give me give me..
dit ervaren we zowieso heel veel tijdens t reizen... in tamale was dat zo anders..
volgens mij heeft nooit iemand me daar om geld gevraagd...
maar goed...dat terzijde..
de terugweg werd nog leuker ..er was bijna geen taxi meer te vinden en de weinigen die reden wilden ons dus wel es ff flink afzetten..tja we moesten toch terug komen..
dus uiteindelijk pas zeer laat en honderden zo niet duizenden cedis lichter en beiden met t hart in onze keel thuisgekomen...want in t donker over een afgelegen hobbeldebobbel weg met 3 ghaneze mannen voorin die taxi voelden we ons beiden niet echt safe....beiden hebben we geen woord gezegd... en in gedachten waren we al 3 keer vermoord en weet ik wat meer...iedere keer als de taxi wat langzamer ging rijden( omdat er gewoon een gat in de weg zat) dachten we nu is t gebeurd.. tja je kan jezelf gek maken he.. ( peet weet je nog ons vuurtorenavontuur in schoorl.. zoiets maar dan iets erger)
hadden we nou maar de resorttaxi genomen...echte hollanders he...
afijn beiden nog in leven de volgende dag maar als stranddag gebombardeerd.

daarna vertrokken om naar tarkwa te gaan om iemand te bezoeken die we vanuit tamale kennen en daarna richting accra gegaan... naar krokobitey beach...
bijkomen van onze avonturen...
en daar zijn we gister weer vertrokken en nu schrijf ik dit mailtje vanuit accra...waar ik ook begon met mn eerste mailtje te schrijven 4 maanden! geleden.

mn laatste dagen nog op souvenirjacht..en dan vrijdagavond ga ik me maar weer es melden op t vliegveld:( met frisse tegenzin...

maar kheb wel zin om jullie allemaal weer te zien hoor...mis jullie wel hoor!
en er zijn ook veel leuk dingen om voor terug te komen...!
the big sisters wedding...
little sisters house..
baby niels...en mama en papa
sista tina die nu samenwoont...
sista esther getting married...
kenia stories from petra baartemeel...( hihi)
en fre moet op huizenjacht... oooops... moet ik nog heeel heelff over nadenken..okay????
ik k heb ook wel weer zin om op de werkvloer te verschijnen....!
dus tot snel allemaal
liefs ...
fre

  • 28 Juni 2006 - 10:51

    Wike:

    Yippie!! Ze komt weer terug! Ik ben erg benieuwd naar alles. We hebben je verhalen bij kunnen houden... maar er komen natuurlijk nog foto's.
    Ik ben in ieder geval blij dat je weer terug komt.

    Hele fijne terugreis.

    Big hug Wike

  • 28 Juni 2006 - 14:17

    Dorien(little Sister):

    Hoi zus! Hier een berichtje vanuit Chiang Mai! Fijn dat je weer snel terug komt, ik ben 9 juli weer terug.Hier in Chiang Mai alles super, mooie schone stad, beter dan Bangkok. Net op jungle trek gweest, ZWAAR! vanavond wat souvenirs gekocht, vrijdag de rest. Fijne terugreis en tot snel!
    liefs van je zusje

  • 28 Juni 2006 - 15:49

    Kevin En Mariëlle:

    Hoi zussie, erg fijn dat je weer terug komt hoor! Trek je op onze bruiloft die mooie Ghaneese jurk aan of gaan we nog iets anders aanschaffen? Haha. We zijn ontzettend benieuwd naar al je verhalen en natuurlijk naar de foto's. Liefs en een goede terugreis, we zien je zaterdag dan komen we je halen! Kus van ons.

  • 28 Juni 2006 - 17:00

    Gerrit En Wilma.:

    Hoi dochter.
    We zijn net terug vanPortugal.We dachten dat we jou nog wel zouden zien in Accra,want dat was toevallig op de tv,bij Klokhuis,maar helaas.We hebben een fijne vakantie gehad,mooi weer,goed hotel.Nog een paar fijne dagen en tot a.s. zaterdag.Kus van ons.

  • 28 Juni 2006 - 19:48

    Oom Lammert Tante Aly:

    Genoten van je reisverhalen,aan alles komt een eind. We wensen je een goede vlucht en vinden het fijn om je weer te zien en te spreken. veel liefs van ons en kiek goet ut.

  • 28 Juni 2006 - 21:18

    Jocelyne:

    He Fred, ik moest even bijlezen hoor maar alles klinkt weer even leuk en spannend! Jammer voor je dat het grote avontuur voorbij is maar leuk dat je terug komt! Ik ben net terug van een gezinsvakantie op Kreta, ook leuk maar niet in verhouding natuurlijk. Goede reis en tot snel. Groetjes Joos

  • 30 Juni 2006 - 08:12

    Rieneke:

    Morgen ben je alweer terug! Snel gaat alles he? Wat lekker dat j nog wat sightseeing hebt kunnen doen. Een hele snelle reis gewenst.
    Liefs

  • 30 Juni 2006 - 18:02

    Leonie:

    Hee frederique, rond deze tijd loop jij op het vliegveld, op weg naar Nederland. Ik ben vanochtend aangekomen, het lijkt net of ik nooit ben weg geweest, alles is nog hetzelfde.. Ik vond het leuk jullie ontmoet te hebben in Kokrobite, het was erg gezellig! Ik wens jou een hele goede reis, en wie weet, tot ooit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederique

4 maandjes vrijwilligerswerk in africa, GHANA!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 25748

Voorgaande reizen:

01 Maart 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: