aardig ingeburgerd!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu aardig ingeburgerd!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu

aardig ingeburgerd!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frederique

15 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

anoela!!!! goedenavond....!

ja dat is het al wel bijna want de computers hebben volgens mij staking.. t duurt allemaal zo lang... en ik wilde mn fotos plaatsen maar t lukte allemaal nog niet zo goed dus er staat er nog maar 1! op ..nou ja kunnen jullie in ieder geval even zien waar ik woon. ehm slaap.. en dat ik nog wel een matrasje heb maaaaarrrr

er is inmiddels alweer veel gebeurd... kweet niet waar ik moet beginnen zoals gewoonlijk dus t wordt haktak.. uit mn hoofd..
mn kamer was dus erg kaaltjes en er lag een matrasje op de grond en dat was het had ik verteld...maar mn hostmam heeft t goed met me voor... we gingen homemakeover doen.. haha
ze zegt op een dag .. ik heb vloerzeil voor je gekocht!! dus met de dames van mijn Pleintje en mn hostmam mn kamer leeggehaald en mevrouw hostmam herself heeft persoonlijk ff zeil gelegd... dusse kweet niet of hermen terwel nog personeel nodig heeft maar ze is erg goed...haha
en ze had ook nog een mooi gordijn voor me gekocht...
zegt ze later... ' i give u bed later' nou ik zeg dat hoeft niet kslaap zo ook goed hoor maar ze stond erop .. dus volgens mij gister heb ik een heus bed/ledikant gekregen gelakt en wel.. .grappig.. alle dames weer helpen ... en lachen ..zegt hostmam ..today i give u bed ...tomorrow i give u husband!!!!!!!! haha en zij allemaal in een deuk...
nou ja ik woon nu dus best luxe... alhoewel jullie als je t ziet zult denken ..ehmm luxe? maar alles went echt zo snel... niet te geloven ...

over mn hostfamily... kheb even wat meer info verzameld...
mn hostmam heet hadjia... is bijna 51 jaar heeft een man en 6 kinderen.. en nog kleinkinderen maar hoeveel weet ik echt niet...haar man woont ergens anders en heeft nog 2! vrouwen en bij die vrouwen nog 5 en 3 kinderen.... jaja.... ghanees...
en volgens mij heeft mn hostmam t wel goed ..best rijk zeg maar.. ze heeft zelfs een auto en ze heeft een winkel en haar man heeft zeg maar een aannemersbedrijf ofzo....
in haar winkel verkoopt ze rijst ......thats all ..verdient dus zeker wel goed...!!!
en dan lopen er elke dag mensen rond waarvan ik denk 'wie zijn dat !!!?.. neefjes nichtjes.. oh en ze heeft 2 meisjes in huis verre nichtjes ofzo.. en die doen echt zooooooooooveeeeel in huis....
rama en fouzia...
van smorgens vroeg tot savonds laat werken ze ..ik vind t zielig ....en wat ik gisterochtend zag ..vermoedde ik dus al... rama werd met een stok op haar vingers geslagen... ! nou ja om niets.. dus mijn hostman is niet zon lieverdje... alhoewel ze tegen ons best aardig en leuk doet.. maar nu ik dit heb gezien heb ik ertoch mn bedenkingen over...
en ik vind rama heel lief en maak grapjes tegen haar en dat merkt ze dus dan doet mn hostmam soms wat leuker tegen haar... als ik erbij ben zeker...
ze zeggen dat t bij de cultuur hoort...tja ... heb ik toch mn bedenkingen over...
oooops mn tijd is op

kga ws mo verder ..
alles gaat verder heel goed hoor.. er gebeurt te veel om op te noemen... mo meer

daaaaag liefs frederique

  • 15 Maart 2006 - 18:07

    OPiet En T.Henny:

    Laat ik nu net achter de computer zitten, als je bericht binnen komt. Dat is van vroeger tijden, met een stok over je vingers. 't Is te hopen dat hij van jou mag merken, dat als met liefde met de kinderen omgaat, dat je dan ook meer bereikt.
    Gefeliciteert met de trouwdag van je ouders, we nemen er voor jou wel één op. groeten

  • 15 Maart 2006 - 18:21

    Gerrit En Wilma.:

    Indrukwekkend stukje.het sms was ook aangrijpend.Je maakt wel veel mee al.Fijn dat je aan de15e mrt dacht.Liefs van ons.

  • 15 Maart 2006 - 18:26

    Dorien:

    Dus martijn krabbe kan er een puntje aan zuigen? in plaats van, In holland staat een huis word het dus In afrika staat een hut! nou, leuk, benieuwd naar de volgende fotos!
    liefs van je zusje

  • 15 Maart 2006 - 19:02

    Wike:

    Zo zeg!! Een tik over je vingers krijgen is voor ons toch eigenlijk heeeeeeel wat jaartjes terug. Lijkt me ook niet zo heel erg leuk om te zien. Maar ja..... wie zijn wij.

    Ik ben blij dat je het daar naar je zin hebt en ik ben zooooooo benieuwd naar je foto's!!!!!

    Greetz wiekie!!

  • 15 Maart 2006 - 19:11

    Tante A En Oom L.:

    Fijn dat het naar de zin hebt.Alleswat je meemaakt heeft een toegevoegde waarde voor later.Nog geen inburgeringscursus?? Komt nog wel.We zijn benieuwd naar je foto's Hou je haaks en veel liefs van ons.

  • 15 Maart 2006 - 22:18

    Kevin En Mariëlle:

    Ja het pedagogische tikje in Nederland is al afgeschaft, nu nog in Afrika dus. Trouwens, van die Afrikaanse mannen krijg je wel mooie kindjes (haha). Veel plezier en we kijken weer uit naar je volgende verhalen (superleuk om te lezen) Liefs van ons!

  • 16 Maart 2006 - 09:44

    Bontje:

    Volgens mij kun jij echt razendsnel inburgeren als ik dit allemaal lees. Ik zou het je niet na doen.
    Heerlijk om je verhaal te lezen. Groetjes!!!

  • 16 Maart 2006 - 16:08

    Irene:

    Wat een leuk kamertje heb je (ahum). Voor daar waarschijnlijk erg luxe. Wel leuk dat we ook foto's van je kunnen bekijken.
    Leuk om te merken dat je een beetje ingeburgerd raakt. Niet te veel wennen hoor. Het gaat snel met de tijd. Als dat al voor ons zo is dan zal dat voor jou nog wel extra zijn.
    Wacht op het volgende berichtje.

    groetjes Irene

  • 16 Maart 2006 - 19:15

    Marjon:

    Heey,

    eindelijk heb ik ff tijd om ook jou website te bezoeken! leuk man! goed idee he! Ik heb er ook 1! www.marjonnorder.waarbenjij.nu, ik zet de foto's niet op deze website, daar heb ik weer een andere voor en veel makkelijker, www.mijnalbum.nl erg makkelijk! Heey veel pleziere daar, ow wat doe je daar precies??

  • 16 Maart 2006 - 19:23

    Anita Vermue:

    Wat heerlijk weer al die hak en tak verhalen,je geniet er weer van,Al een beetje aan de warmte gewend,het is hier nog steeds koud...br br br br.
    Alles verder prima,gisteravond feesje van Nel H gehad,die is 60 jaar geworden en heerlijk gestopt,was erg gezellig in de Bottom!! denken aan je....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Frederique

4 maandjes vrijwilligerswerk in africa, GHANA!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 25775

Voorgaande reizen:

01 Maart 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: