nieuw gastgezin, nieuwe baan! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Frederique - WaarBenJij.nu nieuw gastgezin, nieuwe baan! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Frederique - WaarBenJij.nu

nieuw gastgezin, nieuwe baan!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frederique

14 April 2006 | Japan, Tokio

zooo en nu nog een klein berichtje over hoe t nu allemaal weer gaat....! goed dus gelukkig..
na ons uitje handinhand kwam ik thuis rond 2200 en chantal met wie ik in gastgezin 1 zat was er inmiddels niet meer en die had dus de sleutel achtergelaten bij een van mn nieuwe familieleden...!
mn gastbroertje lag buiten op een matje op de grond te slapen.. iedereen slaapt hier buiten behalve ik volgens mij..
kdacht al oh jee dat wordt buiten tussen de kippen slapen want die hebben we hier genoeg!hoop dat de vogelgriep hier wel wegblijft want heb al gehoord dat we 'omsingeld zijn'
maar goed uiteindelijk kwam er toch iemand naar buiten en kon ik toch lekker binnen slapen.
of slapen.. tis echt zo heet en de klamboe maakt t er niet beter op maar ik durf niet meer zonder.
ik drijf dus bijna mn bed uit..
maar goed even over mn gastgezin..
ik weet niet precies hoe t in elkaar steekt maar tis een soort van blokje in een halve rechthoek en overal woont wat.
nou ja ik beschouw de drie jongetjes maar als mn gastbroertjes.. en ze zijn erg leuk en grappig ..vooral wunpini van 4 ..steelt de show. kvind m super en de mensen zijn aardig.. dus ik hoop t hier wat langer uit te houden!
mn kamer is dus heel groot een soort van woonkamer met bank stoelen tafel lalal.. en een slaapkamer met douchehokje en een grote ton water ernaast ...maar de wc is buiten..
en die isniet zo leuk... ik ging op een ochtend heen en dacht ..wat zie ik nou????
zaten er gewoon kuikens onderin dat hol...
tis dus een hokje met een trapje en dan een gat en daar kunnen de kippen dus ook in ..gezellig!!!

heb nog 2 dagen niet echt wat gedaan behalve stofjes shoppen voor mn ghanese jurk .... wasjes buiten tussen de kippen gedaan... en nog maar een keertje lekker uit eten..

en ben dus nu 2 keer bij t weeshuis geweest en vind t erg leuk..en de kindjes zijn erg schattig.
kan nog niet alle namen onthouden en een echte dagindeling is er niet.. dus ik volg maar een beetje wat de anderen doen..
er zijn op t moment voorzover ik gezien heb 2 babys en dan stuk of 5 kindjes van rond een jaar of anderhalf en dan nog stuk of zeven van 3 tot 5 ofzo en nog een jongen van een jaar of 10 ..hij is blind en gaat normaal gesproken naar een school ergens anders maar omdat t nu vakantie is is hij bij ons.
oh en dan was er nog een jongetje van jaar of 11 vanuit accra.. hij werkte daar op de straat en had de verkeerde bus genomen ofzo en was in tamale uitgekomen.. en blijft nu poosje in t weeshuis? raar!? maar t schijnt dat ze wel bezig zijn om zn ouders te zoeken.

en gisterochtend zat ik ik de summerhut.. speelhut buiten op t terrein..vroeg zon vrouw van t weeshuis of ik meeging..
waarheen..? onderweg zei ze ik moet met baby moses van 1 week naar t consultatiebureau.
een grote soort schuurachtig idee vol met vrouwen en babys....echt leuk om mee te maken
ze zei ja baby moses is een week geleden bij t ziekenhuis gevonden.. zo zielig ..achtergelaten
dus nu hebben we samen maar bedacht dat hij op 6 april geboren is.
duwde ze moses bij mij in mn armen.. moest ie zn prikjes hebben.. en toen konden we weer terug.. tja.. je maakt zo wat mee..
kvind t wel zielig hoor ...al die kindjes aanhun lot overgelaten.. alhoewel sommige kindjes ook wel weer opgehaald worden als ze groot genoeg zijn.
soms is de moeder overleden en dan kan de vader niet voor ze zorgen totdat dekinderen groot genoeg zijn en mee kunnen helpen thuis..
tja tis even weer wennen..
maar ik vind ze allemaal erg lief..
kzit aan t eind vande ochtend wel onder de pies want ze laten t zo lopen en echte pampers zijn er niet.. maar ja... als dat t ergste is...
oke mn tijd is alweer op..

oh en de fotos doe ik volgende keer..
tis best lastig om ze op de site te zetten..
doe mn best anders in july!
xx frederique

  • 14 April 2006 - 16:33

    Dorien:

    leuk hoor, haha. dus je piest in principe in het kippenhok? tjonge, wat een belevenis. halen ze daar ook de eitjes vandaan? moeten we een superverpakking luiers opsturen, haha
    liefs van je zusje

  • 14 April 2006 - 16:51

    Lammy:

    lEES HET AL JE BELEEFT GENOEG EN LEUK DAT HET NU ALLEMAAL BETER LIJKT BIJ JE GASTGEZIN. JIJ HEBT DAAR DUS PIESEITJES EN WIJ HIER PAASEITJES. GROETJES

  • 15 April 2006 - 03:01

    Rieneke:

    Hier hebben ze ook al geen luiers en de onzindelijke kindertjes lopen in kruisloze broekjes dus overal zie je babybilletjes. Wat fijn dat het weer helemaal goed met je gaat en het werk ook leuk is. Mooie sieraden gekocht?
    Liefs, Rieneke

  • 15 April 2006 - 13:53

    Bontje:

    hallo Frederique, fijn dat het nu weer goed met je gaat. Ik hoop dat je het daar helemaal naar je zin zult krijgen in het weeshuis. En wat die foto's betreft, die komen dan later wel hoor. Je verhalen zijn al hartstikke leuk. Veel groetjes van Bontje

  • 15 April 2006 - 14:19

    Wike:

    hahahahahaha..... plassen in het kippenhok..... Het klinkt allemaal zo onwerkelijk, maar ik ben blij voor je dat je weer een ander plekje gevonden hebt. En zo te lezen gaat het ook weer wat beter met je.
    Succes!

  • 16 April 2006 - 09:47

    Nynke:

    He Frederique,
    Het is nu pasen,vier je daar niet denk ik.
    Leuk om je verhalen te lezen, moet je al die lieve kindjes straks weer gaan missen...
    Tot snel, liefs Nynke

  • 16 April 2006 - 10:22

    Monique & Stefan:

    he frederique,
    fijn dat het weer beter met je gaat en dat je uit je verhalen te lezen er echt van geniet!
    We zijn erg benieuwd naar de foto`s....
    blijf schrijven erg leuk om ze te lezen, wel erg moeilijk om voor te stellen , maar wel een beetje een indruk.
    Veel succes!!
    liefs ons

  • 16 April 2006 - 14:32

    Tjerk:

    Frederique... zou je de lezers een plezier willen doen, en je verhalen gewoon op de goede manier en vanuit de juiste plaats versturen!! Want je verstuurd ze nu vanuit japan en dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me...

  • 16 April 2006 - 17:13

    Dorien:

    Ja, en mocht je wel in Japan zitten, dan had je ons wel eens een verhuisbericht kunnen sturen vind ik. Zijn die Japanners ook nog wat aardig dan?

  • 18 April 2006 - 08:49

    Jocelyne:

    wow, wat een verhalen heb je weer! Erg leuk en ik begin ook al te wennen aan je schrijfstijl, hihi. Wel schrikken zeg dat je zo ziek was! Nou gewoon fit blijven en genieten hoor, dan kunnen wij nog van je gave verhalen genieten. Liefs Jocelyne

  • 19 April 2006 - 17:46

    Evelien&Ernst&Jesse:

    Hoi Fre, Leuk om dit allemaal te lezen. We waren vorige week bij O.L en T.A in Zwartsluis, was erg gezellig. En nu kunnen we in Julianadorp jou avonturen lezen. Veel plezier, succes en geniet ervan! Voor je het weet ben je weer in het 'gewone kikkerland'
    Groetjes en hopelijk tot ziens, Ernst&Evelien&Jesse

  • 21 April 2006 - 18:53

    Jan Rook (de Bloemist):

    Heey Frederique,

    Wat gaaf!! om te zien wat jij daar doet, en hoe je je daar in de bevolking probeert te plaatsen (super!!!)
    Ik wil je heel erg veel suc6 wensen met je (goede) werk daar tussen al die kleintjes.

    Wanneer je weer terug bent in Nederland wil ik graag alle verhalen horen (de koffie staat klaar).
    Groeten Jan Rook,
    God Bless!!

  • 24 April 2006 - 11:56

    Irene:

    Hoi,

    Ik liep een beetje achter in het lezen. Vandaar de late reactie.
    Gezellig die kipjes die toekijken terwijl jij plast. Wat zal het straks als je terug bent genieten zijn op de wc. Nou fre veel plezier in het weeshuis en hopelijk lezen we nog meer leuke/aparte verhalen van
    je. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederique

4 maandjes vrijwilligerswerk in africa, GHANA!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 25775

Voorgaande reizen:

01 Maart 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: