gebakken uit de kluiten gewassen hamster!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu gebakken uit de kluiten gewassen hamster!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederique - WaarBenJij.nu

gebakken uit de kluiten gewassen hamster!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frederique

06 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

hallooooo!!! daar was ik alweer,...

ja in t begin mail ik vast veel... anders weet ik niet meer wat ik allemaal beleefd heb,
nou ik ben over de ergste schok heen hoor, ging eigenlijk vrij snel hoor, begin al aardig te wennen en alles gaat gewoon erg rustig aan,
ik realiseer me nu dat ik het best getroffen heb met mn soort van gastgezin, tis best LUXE vergeleken met de anderen en ik zit vrij dicht bij town, maar zo voelt t niet hoor , ik woon wel in een soort van buitenwijk waar gewoon allemaal geiten rondrennen oh en gister of was t eergister gingen we dus voor t eerst of de fiets weg ...lag er op dat zandpad een kip die gewoon van de warmte volgens mij was ingestort, lag voorover en steunde met zn snavel in t zand maar was wel hartstikke dood hoor.. zon maf gezicht...afijn dat over de kip,
maargoed mn eerste avondmaal was dus tzet of zo.. net een soort van ingedikte behangplaksel en een prutje van tomaten en scherp iets en er dreef vlees in kippepoot ofzo,nou ik heb t geprobeerd is wel zo netjes maar na 5 hapjes was ik toch wel klaar... dus ik weer de rest terugbrengen met hangende =kippe= pootjes ...die hostmam zegt .. u dont eat much ... u dont like much.. at ze de rest maar zelf of haha.. met bot en al ... hmmmm
volgende ochtend gewoon weer mn potje thee gehad met witbrood... en toen zijn we om 1200 naar t zwembad gefietst... ongeveer een half uur fietsen ... in dat drukke verkeer.. jeetje, blik op de weg mag hier wel eenkeer gaan filmen ....en ik let echt niet op de weg tis maar goed dat er meer mensen meefietsten anders verdwaaal ik echt hier..
oh en toen was daar t zwembad.. wat is dat heerlijk zeg... waanzinnig... en wij zijn een paar witte stipjes in dat zwembad met al die donkere mensen ...heelgrappig...
onderweg ananas gekocht en dat als middageten gehad... dus voelde me wel wat weeiig aan t eind van de dag....
wel heerlijk verbrand auw auw valt niet tegen te smeren.. nou ja gaat welover...
half 6 weer naar huis gefietst... twordt al 3 gradenkoeler, nee echt nu was t echt goed te doen hoor....
en savonds rijst gegeten met alleen tomaten prutje.. best lekker hoor.. maar hier gaat dus nog eenverhaaltje aan vooraf..
toen ik vanmorgen uit mn kamer kwam ging de hostmam al koken ....
en toen zag ik dus wat er op t menu stond ...
ze had op een steen of een plank ofzo een erg groot uitgevallen soort van hamster.. gedroogd en wel en volledig platgeramd liggen.... het heet grasscutter..\zoek maar op google... en die zat ze nog wat af te schrapen en in stukken te snijden.. echt zn tandjes en nageltjes zaten er nog aan.. hij leek net overreden..en overleden natuurlijk he..dus vanaf nu ben ik vegetarisch.. snappen jullie wel he...
bij t gastgezin dan.. als ik ergens in de stad ga eten wil ik me wel wagen aan een stukje kip ofzo maar bij de hostmam maar gewoon vegetarisch...
dus dat was t verhaal van de hamster...
afgelopen nacht wel erg slecht geslapen.. had de electrische deken aan laten staan..dom..
nee twas zo heet en ook nog verbrand.. tja dan wordt t lastig...
vanmorgen al vroeg opgestaan want t is independence day... dus feest in de stad..
wij om 7 uur op t plein ofzoin de stad echt mega veel mensen en allemaal militairen drumband en alle scholen marcheerden mee.. heel apart
el alle hoge piefen van ghana of tamale weet ik eigenlijk niet...hielden een speech ofzo..heb de helft niet verstaan maar er is echt zoveel te zien..
geweldig.. ik geniet echt nu hooor..
straks even wat eten en dan met de taxi maar weer terug... net mn briefje getikt voor t ziekenhuis en daar ga ik als t goed is morgen heen...

oh en verder zijn de mensen echt zo vriendelijk hier en allllle kindjes zeggen hello hello hello whats your name...schattig..... nog wel.. haha

ben heel benieuwd naar t ziekenhuis.... jullie horen snel meer van me...
tot gauw..
liefs frederique

  • 06 Maart 2006 - 15:36

    Petra B:

    Wauw, wat een verhalen van je, geweldig! En wel slim dat je gelijk vegetarisch bent geworden! Wel goed eten he!!!Ik vind het enorm leuk om te lezen en wens je enorm veel plezier...

  • 06 Maart 2006 - 18:09

    Kevin En Mariëlle:

    Lekker lekker, gewoon je ogen dichtdoen aan iets heel lekkers denken en dan snel slikken, een stukje vlees bevat ook veel goede voedingsstoffen hoor zus (haha) wij hebben gisteren heerlijk gewokt en echt nog wel even aan je gedacht hoor, en als het had gekund hadden we je zeker wat lekkers doorgestuurd! Ach je moet maar zo denken, alles went. Liefs en tot je volgende avontuur. Kevin en Mariëlle

  • 06 Maart 2006 - 19:18

    Gea:

    Jeetje frederique , wat een belevenissen. Ik weet niet wat ik lees. heel wat anders als Australie. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik heb de kinderen snotverkouden. En Fenna is er wat ziek van, zielig. wij zijn ook toe aan de zon. Maar niet zo heet als bij jou daar, toch maar niet. Ben erg benieuwd naar je volgende belevenissen. Doei gr Gea

  • 06 Maart 2006 - 20:06

    Dorien:

    Bah! roadkill!! hoe verzinnen die mensen het zeg, haha, om nederlandse huisdieren op te peuzelen. de volgende keer misschien wel gebakken parkiet ofzo. als je terug bent in nederland dan smaken de gehaktballen van mama naar meer, dan eet jij er 3 en is er voor ons niks meer!
    liefs van je zusje

  • 07 Maart 2006 - 04:23

    Rieneke:

    Ja je verlegt je grenzen steeds meer. Alhoewel ik het niet aandurf om gebakken wormen of kevers te proberen. Soms is het niet-weten beter. Wat fijn dat het je al beter bevalt en je je al meer thuis voelt. Veel succes op je eerste werkdag!
    Liefs, Rieneke

  • 07 Maart 2006 - 14:07

    Sieglinde:

    Heel leuk om al die avonturen te lezen, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik blij ben dat ik die vleeshapjes niet hoef te eten en ik vind dat je groot gelijk hebt om maar even vegetarier te worden. maar naar dat zonnetje verlang ik wel. Groetjes Sieglinde

  • 07 Maart 2006 - 16:24

    Vader En Moeder:

    Fijn om te horen dat het al iets wentOok de temperatuur,laat je niet verbranden.We hopen dat het in het ziekenhuisleuk is om te werken.We horen het wel.Groeten van je vader en moeder.

  • 08 Maart 2006 - 17:44

    Liesbeth De Groot:

    Ik ga straks alles even in alle rust zitten lezen. Ik heb net alles tot nu toe uitgeprint en dat zal ik zoals belooft meenemen naar de afdeling.Dan krijg je vast heel snel nog veel meer reacties. Veel groeten en heel veel plezier en geniet er van

  • 09 Maart 2006 - 09:46

    Jenny:

    Frè geweldig deze verhalen maar je moet wel eten wat de pot schaft je hostmam heeft het goed met je voor. Succes straks met je baantje ben benieuwd.liefs jenny

  • 10 Maart 2006 - 07:30

    Jos:

    Ben je, je pennen al kwijt.

    Veel plezier en kijk uit.
    Gr. Jos

  • 10 Maart 2006 - 10:39

    Esther:

    lieve ursela,wat n verhalen!krijg een beetje heimwee...ga mijn e-mailadres testen..als t goed is hoor je meer van clivia!

  • 10 Maart 2006 - 12:28

    Esther Van Essen:

    Hoi gekke meid, waar blijven die foto's nou van het mooie africa. Ik telkens maar kijken in het fotoboek op deze site. Ben natuurlijk erg benieuwd. Heb je al heimwee? Mis je al je leuke collega's al? Nou ik mis je wel een beetje hoor!!

  • 14 Maart 2006 - 11:10

    Joel:

    reactie: reaction? my reaction to this is: i'm a bit jealous of you, cause i'm up here in the north writing on a project that has to be finished tomorrow... and it sucks :)
    so, any lions and stuff? how much wildlife is there in ghana? if you've written it i wouldn't understand anyway. well, i hope you're well, and upload some photos soon! have a nice one!
    -j

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Frederique

4 maandjes vrijwilligerswerk in africa, GHANA!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 25782

Voorgaande reizen:

01 Maart 2006 - 01 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: